Skab opmærksomhed eller fokus med reklamevand

Der er mange måder, hvorpå man kan skabe opmærksomhed på et firma, en virksomhed eller en given organisation. Men det er hertil ikke ligegyldigt, hvordan man vælger at skabe opmærksomhed på sit firma, virksomhed eller organisation. Det kræver nøje planlægning og det kræver en strategisk udarbejdelse samt overvejelse af, hvordan denne opmærksomhed skal udføres eller laves. Generelt set skal det helst være sådan, at den reklame eller den opmærksomhed man laver omkring en organisation, skal være i overensstemmelse med organisationens værdier.

Associer værdierne

Et eksempel på en organisation kunne være et tøjmærke, som hertil sælger udelukkende sportstøj til sportsudøvere. Her har man at gøre med en organisation, som går op i det rene og det sportslige. Så nytter det ikke, at man skaber reklame for denne organisation ved at få fremstillet reklameartikler i form af chokolade eller kuglepenne. Fordi at her er der ikke nogen relevans eller overensstemmelse mellem produktet og organisationen. Og det skal der altså være. I dette eksempel med tøjmærket, som sælger sportstøj, ville det give mere mening at få fremstillet reklamevand. Fordi at vand er en ting, som samtlige sportsudøvere må indtage i løbet af deres aktivitet. Det er altså en helt simpel ting, som samtlige sportsudøvere har brug for.

Et sportsmærke kan få fremstillet reklamevand og skabe opmærksomhed

Reklamevand er altså i overensstemmelse med selve organisationen. Organisationen var her et tøjmærke, som sælger sportstøj. Og når det er i overensstemmelse med organisationen, giver reklamen altså også meget mere mening for både forbrugeren samt selve organisationen. Hertil kunne tøjmærket vælge, at få fremstillet reklamevand til et givent løb i fremtiden. Eksempelvis når der er marathon i København. Dette er en begivenhed, som mange sportsudøvere deltager i og det er en begivenhed som naturligvis kræver vand. Her ville reklamevand være en god og strategisk måde, at skabe reklame eller opmærksomhed omkring sit mærke eller organisation på.

Kilde: Idegryden.

Andre artikler