4 grunde til at bruge telemarketing til at få flere kunder

Telemarketing har på mange måder et ufortjent dårligt omdømme hos mange danskere. Dette skyldes i stor udstrækning, at man alt for ofte bliver afbrudt på ubelejlige tidspunkter med et tilfældigt telefonopkald fra en sælger. Selvom denne fordom i en vis udstrækning bygger på reelle fakta, så er der dog langt flere positive sider ved telemarketing end du måske lige troede. Telemarketing er nemlig en bevist effektiv måde som en virksomhed kan trække flere kunder til deres virksomhed.

Telemarketing eksisterer af en grund

Der er jo ikke uden grund, at mange virksomheder vælger telemarketing som salgsstrategi. Telemarketing har nemlig vist sig at være en særdeles omkostningseffektiv måde at generere flere kunder på. Opsætningsudgifterne ved telemarketing er nemlig relativt små i forhold til andre marketingsstrategier. Det eneste der kræves er jo blot en telefonforbindelse, et lokale og så selvfølgelig lånudgifter til telemarketing medarbejderne. Desuden er der 4 andre gode grunde til at netop din virksomhed også bør overveje at anvende telemarketing  til at lande flere kunder.

Det er lig med uvurderlig tilbagemelding fra kunderne

Som virksomhed ved i allerede godt, at tilbagemeldinger fra jeres kunder er et af de absolut vigtigste redskaber til at drive vellykket markedsføring. Og findes der nogen bedre måde at gøre dette på end ved at tale direkte til jeres eksisterende og potentielle kunder? Ved således at få klar besked fra jeres kunder, så kan i nu tilpasse jeres marketingsstrategier i overensstemmelse med jeres kunders feedback.

Telemarketing kan skabe en personlig forbindelse til jeres kunder

Det viser sig at mange moderne forbrugere sætter stor pris på at have et personligt forhold til deres yndlingsbrands. En stor del af de mest succesfulde virksomheders succes er jo nemlig, at de formår at få deres kunder til at identificere sig med deres produkter og overordnede filosofi. Desuden værdsætter disse folk også, at virksomheden tager sig tid til at lære deres kunder personligt at kende. Og her er telemarketing et fantastisk redskab til at opnå netop denne vigtige personlige forbindelse til kunden. Man giver jo nemlig via telemarketing både ens virksomhed et personligt ansigt, samtidigt med at man lader kundens stemme blive hørt. Telemarketing skaber således langt nemmere en personlig forbindelse, og vil i sidste ende tiltrække langt flere kunder end det vil skræmme væk.

Det giver din virksomhed længere rækkevidde

Hvis du f.eks. er en virksomhed i et tyndt befolket område, så kan telemarketing virkelig være guld værd. Som virksomhed med få lokale kunder, så kan det nemlig være lidt af en opgave at tiltrække nye kunder ved blot at reklamere på nettet eller i lokalavisen. Ved at bruge telemarketing kan din virksomhed nu nå ud til langt flere potentielle kunder – både herhjemme såvel som internationalt.

Telemarketing giver øjeblikkelige resultater

Selv den mest effektive markedsføringskampagne vil tage tid før virksomheden kan se et resultat. Dette problem elimineres fuldstændigt med marketing på telefonen, idet man jo stort set altid vil få et svar mens opkaldet står på.

Andre artikler