Adwords – en kærkommen kompetence på jobmarkedet

Står du og leder efter et job, men synes du at det er svært at skille sig ud blandt de mange ansøgere? Så er det oplagt at tilegne sig nogle nye kompetencer, så netop din profil bliver mere attraktiv og målrettet til de jobs, du går og håber på at få. Leder man efter et job inden for salg, kommunikation og marketing, så er adwords en rigtig god ting at kunne. Med en adwordsbog kan du blive klogere på emnet og for alvor komme i dybden med hvad adwords er og hvordan man mest effektiv anvender det. Med den rette viden og de rigtige teknikker kan man forbedre chancerne for et salg – noget som en virksomhed vil sætte stor pris på.

Hvad er adwords?

Adwords er opfundet af Google og bruges til at optimere chancerne for at en bruger klikker sig videre på bestemte hjemmesider, når de søger efter en vare eller serviceydelse gennem Googles søgemaskine. Det foregår på den måde, at man som virksomhed eller ejer af en hjemmeside opretter en annoncetekst til Google. Søgemaskinen vil så på baggrund af de anvendte ord i teksten, samt en række andre faktorer, vise annoncen på en bestemt placering i søgeresultaterne. Målet er at ramme ens målgruppe og få dem til at klikke sig videre gennem annoncen. Med en korrekt og målrettet tekst vil man altså forøge chancerne for at få fat i nye kunder og dermed potentielt set øge sit salg på sin hjemmeside.

Invester i en adwordsbog

Som nævnt, er adwords et virkemiddel til at opnå mere salg på en hjemmeside. Har man derfor adwords som en kompetence på sit CV, vil man hurtigt blive langt mere attraktiv for virksomheder, som beskæftiger sig med salg og marketing. Ved at investere i en adwordsbog kan du tilegne dig den nødvendige viden og kompetencer, der gør at du kan skrive adwords på dit CV. De timer som man investerer i at lære om dette emne i adwordsbogen, kan på sigt være det som gør, at man skiller sig ud blandt mængden af ansøgere og ender med at score jobbet.

Du kan læse mere på denne hjemmeside.

Essensen af at være specifik og målrettet

Måske kan man få den opfattelse, at det her med adwords ikke lyder synderligt svært og at de fleste kan læse sig frem til hvad det er, gennem en hurtig søgning på nettet. Men én ting er at vide hvad det er og hvordan det virker. En anden ting er at mestre kernen i adwords – nemlig at lave specifikke og målrettede tekstannoncer. Ved adwords betaler man pr. klik. Det vil sige, at hver gang en bruger klikker sig ind på ens hjemmeside, betaler man et x antal kroner til Google. Dette kan gå hen og blive en dyr fornøjelse, hvis ens annonce er så bred, at man rammer en masse brugere, som ikke er ens målgruppe og derfor ikke ender med at købe. Kunsten er derfor at lave de specifikke og konkrete annoncer, der kun rammer målgruppen og som får dem til at klikke sig ind på netop jeres hjemmeside.

Andre artikler